Ajankohtaisia asioita ja uutisia
raskaan liikenteen
ammattilaisille

13.01.2016 - Helmaputket ja 165 hevosvoimaa

Renaultilta uusi ”Mestarin Master”

Renault Trucks Master -tuoteperheen uusin tulokas on ”Isännän auto”.

Masterin saa etu- ja takavetoisena sekä yksittäis- että paripyörillä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

165-hevosvoimaisella kaksoisturbomoottorilla varustetussa ”Mestarin Masterissa” on helmaputket, valorauta, tehokkaat lisävalot, kevytmetallivanteet ja aurinkolippa. Ensimmäiset erikoismallit ovat harmaita, mutta tarjolle tulee myös valkoinen värivaihtoehto. Mallin saa kahdella korikoolla eli 10,8- (L2H2) ja 13-kuutioisena (L3H2).

– Master-pakettiautossa yhdistyy henkilöautomainen ajettavuus, suuri kantavuus ja hyvä tilankäyttö. Auton kokonaismassa on 2 800, 3 500 tai 4 500 kilogrammaa ja vetomassa 2 500, 3 000 tai 3 500 kg. Yhdistelmämassa on 5,3–7,5 tonnia. Umpi- pakettiautossa on sekä kolme koripituutta että korikorkeutta tavaratilan ollessa
8,0 –17 kuutiometriä. Etuvetoinen Master-alusta tarjoaa hyvän perustan 2,4–4,9-metrisille päällirakenteille, toteaa Renault Trucks -tuotepäällikkö Mikko Aules.

Renault Trucksin jakeluautotarjonta alkaa alle 3,5-tonnisista Master-pakettiautoista. Kaupunkien ja taajamien nopearytmiseen jakeluliikenteeseen soveltuvan solakan D 2.0:n kokonaismassa on 3,5–7,5 tonnia. Sen yläpuolelle sijoittuvat 10–18 tonnin D- ja 18–26 tonnin D Wide -mallit.
– Renault Trucksin mallisto on kattava. Järeimmän pään muodostavat International Truck of the Year 2015 -voiton saavuttaneet 18–26-tonniset kaukokuljetusmallit T ja T High, jotka mahdollistavat 40–68 tonnin yhdistelmämassan. T High on korkealla ohjaamolla varustettu tasalattiamalli, kertoo Aules.
Renault Trucks -hyötyautomalliston Master soveltuu monenlaisiin tarpeisiin, sillä tarjolla on umpipakettiauton lisäksi miehistöohjaamolla varustettu combi ja pikkubussi sekä päällirakennusvalmis alusta, jonka saa sekä lyhyellä että pitkällä ohjaamolla. Renault Trucks Master –pakettiauton 2,3-litraisen turbodieselin tehovaihtoehdot ovat 110, 125, 135, 150 ja 165 hevosvoimaa – kaksi tehokkainta on uusia Twin Turbo -moottoreita. 6-portaisen vaihteiston saa myös robotisoituna.